پوریا پرهیزکار

وبلاگ پوریا پرهیزکار دارای موضوعات مختلف.

پوریا پرهیزکار

وبلاگ پوریا پرهیزکار دارای موضوعات مختلف.

نامه دانش آموزان آمریکایی به امام

دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۱، ۰۵:۵۴ ب.ظ

در سال 1981 دانش آموزان دبیرستان sporing public schools ایالت ارکانزاس آمریکا نامه‌ای برای حضرت امام خمینی فرستادند. این نامه همراه با جورابی به عنوان هدیه برای حضرت امام فرستاده شده بود.

برای دیدن نامه به ادامه ی مطالب مراجعه نمایید.



در آن نامه دانش آموزان آمریکایی تقاضا کرده بودند ایشان یک جفت جوراب کهنه و یا هر لباس دیگری از خودشان را به یادگار برای آنان بفرستند.

ترجمه نامه همراه با جورابی خدمت امام تقدیم شد. معظم له به جای فرستادن جوراب یا لباس دستور فرمودند که کتاب‌ «عبادتی چون تفکر نیست»؛ زندگی و سخنان پیامبر اسلام(ص) نوشته غلامرضا امامی را ترجمه کنند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب‌ «عبادتی چون تفکر نیست» را در سال 1352 منتشر کرده بود. این کتاب به انگلیسی ترجمه و چاپ شد. همراه با نامه‌ای برای دانش آموزان ارسال شد.

نامه امام در پاسخ به دانش آموزان دبیرستان اسپرینگ دال ایالت ارکانزاس آمریکا به شرح زیر است:

«فرزندان عزیز خوب دبیرستان اسپرینگ دال ایالت ارکانزاس آمریکا نامه محبت آمیز و هدیه ارزشمند شما عزیزان را دریافت نمودم. من می‌دانم که سرخپوستان و سیاه پوستان در فشار و زحمت هستند در تعلیمات اسلام فرقی بین سفید و سرخ و سیاه نیست، آنچه انسان‌ها را از یکدیگر امتیاز می‌دهد تقوی و اخلاق نیک و اعمال نیک است. از خداوند بزرگ می‌خواهم شما فرزندان عزیز را موفق کند و به راه راست هدایت فرماید.

یک جزوه از کلمات نصیحت آموز پیغمبر بزرگ اسلام را که برای کودکان ایرانی هدیه داده‌اند برای شما عزیزان می‌فرستم و به شما دعای خیر می‌کنم امید است در ارزش‌های انسانی موفق باشید.»

موافقین ۰ مخالفین ۱ ۹۱/۱۱/۱۶
پوریا پرهیزکار

نظرات  (۱)

عالییییییییییییی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی